איך מקימים נכס דיגיטלי

כותב: נדב סילברה, בעלים של אתר DigitalEra, יזם ומשקיע בנדל”ן ודיגיטל.


זה נכון שאחת הדרכים המקובלות והפשוטות, יחסית, להכנס לעולם הנכסים הדיגיטליים היא רכישה של נכס דיגיטלי קיים. בעבור המחיר הנכון, תוכלו ליהנות מעבודה שעשה אדם אחר. היתרון, מן הסתם, הוא שייחסך מכם עמל וקשיים רבים. מצד שני, החסרון הוא שהדבר מגולם במחיר שתאלצו לשלם.

רכישה היא אינה הדרך היחידה להכנס לעולם הנכסים הדיגיטליים ועם למידה, נחישות והתמדה- תוכלו להקים נכס כזה, תוכלו ליהנות מהכנסותיו ואף למכור אותו בבוא היום.


מאיפה מתחילים? 

ראשית, כדי להתחיל להקים נכס דיגיטלי, עליכם להבין מאילו מרכיבים/שלבים הוא מורכב. ישנם מספר מרכיבים משמעותיים והכרחיים כדי להבטיח את תפקודו של הנכס הדיגיטלי שלכם.


בחירת פלטפורמה  

ישנן אינספור פלטפורמות שאפשר להקים על גבן נכס דיגיטלי. הבולטות שבהן הנן: אתר אינטרנט, חנות אינטרנטית, קבוצת פייסבוק, עמוד אינסטגרם, ערוץ ביוטיוב, קבוצת טלגרם ועוד. לכל פלטפורמה יש את היתרונות והחסרונות שלה, למשל, תלות באלגוריתמים במקרה של ערוץ יוטיוב או עמוד באינסטגרם. כשבחורים פלטפורמה, כדאי לחשוב גם על השלב בו תרצו למכור את הנכס שלכם, כאן ניתן להתרשם ממחירים בהם נמכרו נכסים דיגיטליים בעבר.


בדיקת ייתכנות 

בשלב זה ברר האם יש מקום בשוק לנכס הדיגיטלי הרצוי. אחת מן הדרכים האהובות ביותר עליי היא לשאול באופן ישיר בקבוצות פייסבוק רלוונטיות- האם צריך את הנכס הזה? האם יש לו מקום בשוק? דרכים נוספות לבירור ייתכנות היא באמצעות מחקר מילות מפתח (ביטויי חיפוש) בגוגל. כך או כך רצוי לבדוק מראש אם כדאי מלכתחילה, רעיונית וכלכלית, להקים נכס מהסוג הרצוי.


בחירת מודל עסקי 

כעת, יש לאפיין ולהגדיר מהו המודל העסקי של הנכס. עליכם להחליט איך אתם מתכוונים להרוויח את הכסף בפועל. למשל, במקרה של אתר אינטרנט, אפשר להציב פרסומות באתר ולקבל תגמול כספי עבור לחיצות על הפרסומות. במקרה של עמוד באינסטגרם, אפשר ליצור שיווק שותפים עם מוצר מסוים וכל רכישה שתגיע באמצעות עמוד האינסטגרם שלכם, תזכה אתכם בעמלה. יש לבחור את המודל העסקי.


יצירת מקורות תנועה

כמעט בלתי אפשרי להקים נכס דיגיטלי שלא מבוסס על תנועה של גולשים/משתמשים. ישנן 2 דרכים עיקריות למשוך תנועה לנכס שלנו: תנועה אורגנית ותנועה ממוממנת. היתרון של תנועה אורגנית הוא שהעלות פר-משתמש היא נמוכה יחסית, החסרון הוא שלוקח זמן להגיע למצב בו יש תנועה אורגנית מספקת, מנגד, העלות פר-משתמש בתנועה ממומנת היא גבוהה אך התנועה מגיעה באופן מיידי. כך או כך יש לחשב, במודל העסקי של הנכס שלנו, כמה ניתן להשקיע כדי להביא את התנועה ולבחור בדרך המיטבית, שלעתים כוללת שילוב של 2 הדרכים שתוארו.


יישום המודל העסקי

הקמתם את הנכס הדיגיטלי שלכם, התנועה כבר הגיעה וכעת נותר ליישם את המודל העסקי שבחרתם מבעוד מועד. מנסיוני, רבים המקרים בהם יזמים מגיעים לשלב הזה ולא מצליחים ליישם את המודל העסקי שבחרו בו. במקרה כזה כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע מנוסים כדי לבחון האם ניתן ליישם את המודל העסקי בכל זאת או לחילופין להחליף מודל עסקי.


לסיכום

הקמת נכס דיגיטלי היא לא משימה קלה, שאינה מתאימה לכל אחד. השלבים הנ”ל תמציתיים ביותר וניתן לכתוב ספרים שלמים על כל אחד ואחד מהם. עם זאת, יחידי הסגולה שניחנו ביכולות הלמידה וההתמדה, יידעו למנף את הידע המוצג, להעמיק בכל שלב ושלב ולהגיע לפיצוח ותובנות ששוות, בפוטנציאל, כסף רב.

computer g8a8c6172f 1920

 

מחפשים את הנכס הדיגיטלי
המושלם בשבילכם?

השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם.

אהבתם את הכתבה?
שתפו בקליק
כתבות בנושא
דילוג לתוכן