איך קונים עסק / נכס דיגיטלי?

המדריך לקונה עסקים / נכסים דיגיטלים.

*המדריך נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות אך פונה, ככלל המאמרים שלנו לשני המינים כאחד.

החל מגיוס הון ועד חתימה על מסמכי רכישה,  לימדו על תהליך רכישת נכס/עסק דיגיטלי

רכישת עסק דיגיטלי יכולה להיות עניין מלהיב, לחלק מקוראי מאמר זה,זאת יכולה להיות העסקה הגדולה בחייהם (לפני המכירה 😊)

 

המדריך הבא מפרט את השלבים לרכישת עסק דיגיטלי כך שתוכלו להתחיל את התהליך כשאתם מרגישים בטוחים ומוכנים. כפי שציינו, במדריך תמצא טיפים מועילים משלב הכנת ההון ועד חתימה על הסכם הרכישה. בנוסף, צוות הברוקרים שלנו תמיד כאן לעזור לכם.

 

1. למה אתה רוצה לקנות עסק דיגיטלי?

האם אתה רוצה להרחיב את העסק שלך? אולי לייצר הכנסה נוספת? להכנס בעוצמה לעולם הדיגיטל? לכל אחד סיבה משלו והשלב הראשון הוא לזהות אותה ולהגדיר אותה, לאחר מכן, תבין מה הם סוגי העסקים הדיגיטלים הקיימים, מה מידת ההתעסקות וההבנה הדרושה בהם ומה הסיכונים בהם. תחליט מה מתאים לך ותגיע מוכן לקבל הצעות כשאתה כבר יודע מה סוג העסק הרלוונטי עבורך

 

2. הגדר את המטרות שלך

לפני שאתה מתחיל לחפש, תגדיר את המטרות שלך ולאן אתה מכוון

הגדרת המטרות תעזור לך להמנע מבזבוז זמן על נכסים שאינם עונים לקריטריונים שלך.

 

3.  למד את התחום.

כשם שאין נכנסים להשקעת נדל”ן , שוק ההון או עסק חדש ללא בחינה מעמיקה ולמידת התחום כך גם כאן. מדובר בעסק לכל דבר עם יתרונות וחסרונות. צפה במדריכים בתחום אותו בחרת, למד והתייעץ עם אנשי מקצוע. ישנם מקורות למידה רבים ובמידה וזאת הפעם הראשונה שנכנסת לעומק הבחינה על נכסים דיגיטלים אנו ממליצים שתתחיל במדריך הזה

 

4. פנה אלינו ובחר את סוכן הקונים המדויק עבורך!

זה לא משנה אם אתה קונה עסק בחצי מליון ₪ או בעשרה מליון דולר, אתה צריך מקצוענים לידך.  סוכנות TTB מציעה שירות איתור נכסים אשר מעניק לך ברוקר מנוסה אשר ילווה אותך בתהליך ויעשה את התהליך קל יותר, יקל על איתור נכס רלוונטי, יחסוך זמן רב עבורך וכמובן, יחסוך כסף רב. כידוע, אין חכם כבעל נסיון. אנחנו עובדים, חוקרים ולומדים את השוק כל יום, כל היום. הסוכן ילווה אותך החל משלב הגדרת הקריטריונים ועד החתימה המיוחלת על הסכם הרכישה. סוכן מנוסה לצידך, אשר רוצה את הטוב ביותר עבורך, יכול להוריד הרבה מן הלחץ ולעשות את התהליך פשוט הרבה יותר.

 

5. הגדר תקציב!

ידיעת התקציב העומד לרשותך מראש הינה עניין חשוב ביותר שכן, התקציב מגדיר אותך בתוך גבולות גזרה בהן תרצה לשהות ביחס להונך ולמידת הסיכון אותו אתה מוכן לקחת ויעזור לך לא לבזבז מן יקר על נכסים לא רלוונטים. מומלץ להיוועץ ברואה חשבון מטעמך כדי לדעת בדיוק מה סכום הכסף הרלוונטי עבורך לרכישה וכן לבחון את אופציות המימון על מגוון צורתיהם.

 

6. צא לדרך!

קבל מצוות המומחים שלנו מגוון נכסים רלוונטים לקריטריונים והתקציב שהגדרת והחל לבחון אותם לעומק. נישה, דוחות כספיים, נתוני עבר ומגמות לעתיד. ישנם פרמטרים רבים המשפיעים על הצלחת העסק שלך, הראשון הוא אתה, הידע שרכשת, המסוגלות שלך להיות עמיד לשינויים והיכולת שלך להפעיל צוותים, ספקים ואנשי מקצוע. גם כאן, נוכל לעזור לך למצוא את האנשים הרלוונטיים ביותר. שים לב, ישנם מגוון מודלים לרכישה של עסק דיגיטלי, החל מרכישה מלאה דרך רכישה חלקית והשארת הבעלים באחוזים / משכורת ועד השקעה כספית בלבד. בכל אחד מהם נוכל לעזור לך!

 

7. סנן אופציות רלוונטיות

לאחר שצפית במגוון נכסים, צמצם את הרשימה לשלושה הרלוונטים ביותר, הכן טבלת יתרונות וחסרונות ומלא אותה בקפידה. מומלץ להיעזר באנשי מקצוע בשלב זה. שלב זה הוא מהחשובים ביותר שכן הפחדים מציפים אותך. החלט עם עצמך – מה יעזור לי לקבל את ההחלטה? חזור לקריטריוני העבר שלך והבן מה העסק צריך להיות כדי שתקבל החלטה חותכת לכאן או לכאן.

בשלב זה, מומלץ לבצע בדיקות נאותות לשלושת הנכסים. לוודא את אמינות הפרטים, לצלול לדוחות הכספיים, תביעות עבר, נתוני העסק, בדיקת לקוחות וכו’. שלב זה הוא קריטי! אל תתעצל כאן!

 

8. רכוש!

ברכות! מצאת עסק רלוונטי עבורך, וידאת את הפרטים והחלטת לצאת לדרך, כל שנותר הוא שלב הרכישה. צור קשר עם עורך דין מומחה בתחום (כן, נוכל להמליץ גם על כזה) , הגדר יחד איתו את התנאים, ההגדרות וההגבלות על המוכר ושלח לו לאישור, מכאן יתחיל משא ומתן קטן בינכם על הגדרות ותנאים בהסכם, עורכי הדין אמורים לפתור זאת יחד. תישאר בבקרה. לאחר חתימת ההסכם, תוכל להעביר את התשלום באמצעים מאובטחים ( escrow.com / paypal )או בהעברה ישירה במידה ומדובר בתושב ישראל (תושבי חוץ הרבה יותר קשה לתבוע במקרה של הונאה חלילה).

בעל הנכס יעביר את פרטי הגישה וכל הנכסים הסובבים את העסק, יקשר אותך לעובדים ולספקים ובעצם יבצע חפיפה לאורך שבועיים שלושה עד שתהיה מוכן לקחת את העסק לשלב הבא!

 

זהו.. יש לך עסק דיגיטלי משלך!

 

שיהיה במזל טוב! מחכים לך באקזיט!

 

*לקבלת קישור לסוכן קונים או כל אחד מאנשי המקצוע / הספקים אשר הוזכרו במאמר זה אנא השאירו לנו פנייה בטופס הלידים בחלק התחתון של הדף או בעמודת צור קשר. נשמח לסייע!

 

 

דוד פופוביץ

דוד פופוביץ הוא הבעלים ומנכ"ל משותף של Trust The Brokers והבעלים של קהילת יזמי איקומרס בישראל המובילה את תחום האיקומרס בישראל. דוד מוכר כאחד מיזמי האיקומרס המובילים בארץ ומוכר גם בזירה הבינלאומית, עשה אקזיט על מותג האיקומרס הידוע שלו בנישה של הזאבים ומייעץ לעסקים שרוצים לבנות את המותג שלהם אונליין בצורה הנכונה, בין אם בארץ או בחו”ל.

מחפשים את הנכס הדיגיטלי
המושלם בשבילכם?

השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם.

אהבתם את הכתבה?
שתפו בקליק
כתבות בנושא
דילוג לתוכן