מה זה נכס דיגיטלי?

פעמים רבות אנחנו נשאלים מה זה בכלל נכס דיגיטלי? האמת מאוד פשוטה, מדובר על *עסק דיגיטלי*, כן מדובר פשוט על עסק שעובד בצורה דיגיטלית, עסק שחי על גבי הרשת וניתן לנהל אותו מכל מקום בעולם (כבעלים)

*לא כולם בוחרים לנהל את העסק מהבית או מחוף בפנמה ולכן גם בעלי עסקי אונליין עם משרדים ומקום קבע להם ולעובדים יכולים להיחשב כעסק דיגיטלי.

נכס / עסק דיגיטלי יכול להיות מגוון רב של וריאציות – אתר לידים, אתר תוכן, חנות באמזון, איקומרס, חברת דיגיטל, SaaS , קבוצת פייסבוק, עמוד אינסטגרם , מכללה אונליין, סוכנות דוגמנות אונליין ועוד ועוד (שוב כל עוד עונה להגדרות המצוינות למעלה)

 

אנחנו יודעים, זה היה קצר. אבל במקרה הזה מדובר על הגדרה מדויקת וקולעת שחשוב להבין.

נרחיב קצת,

עסק דיגיטלי ניתן לבנות מאפס או לקנות מוכן.

כמה עולה נכס דיגיטלי ?

הקמת או רכישת נכס דיגיטלי אפשרית גם עם אלפי שקלים בודדים (יש שיגידו שגם בפחות), במידה ואתם קצרים בכסף ההמלצה שלנו היא להתחיל עם תקציב כלשהו של לפחות כמה אלפי שקלים כדי לאפשר התקדמות מהירה יחסית וללא צורך לעשות הכל בעצמכם. אנשי מקצוע במהלך הדרך הם חלק חשוב ומשמעותי מהעסק.

כמובן שניתן להקים או לרכוש עסק דיגיטלי גם במאות אלפי שקלים ואף במליוני דולרים.

לרוב, ככל שתשקיעו יותר כסף בהתחלה תוכלו להגיע לצמיחה מהירה יותר ולהכנסה גבוהה יותר = רווח מהיר יותר. ( לא בהכרח במושגים של החזר השקעה אלא בסכום כסף נטו, עסק של מליון ש”ח צפוי להרוויח  יותר כסף מעסק שהושקעו בו 20 אלף ש”ח, לפחות בתקופה הראשונה. מכאן כל אחד וכישורי היזמות שלו.)

האם יש דרך להשקיע פסיבית בנכסים דיגיטלים?

אכן, ישנם חברות אשר מציעות השקעה פסיבית בנכסים דיגיטלים. לרוב מדובר על מודל כלשהו בו אתם משקיעים כסף והחברה אמורה להקים עסק דיגיטלי עם כסף זה ולחלוק איתכם ברווחים. המודלים הינם מגוונים וכל חברה עושה דברים שונים. ישנם כאלו המקימות חנויות באמזון, ישנם כאלו המקימות אתרי לידים ישנם קרנות אשר מתעסקות בעסקים דיגיטלים ומפזרות את הכסף סביב מגוון עסקים, בנוסף במידה ומעניין אתכם להשקיע דרך שוק ההון ישנם חברות בורסאיות בארץ ובעולם העוסקות בתחום ותוכלו למצוא אותם בחיפוש קצר בגוגל.

כמובן, כבכל השקעה, מומלץ לבדוק מראש את נתוני העבר, המלצות הלקוחות, אמינות החברה, המודל העסקי, הצפי, הסיכון והסיכוי.

גם כאן וגם בבניית / רכישת עסק באופן עצמאי קיימים סיכונים אשר יש לקחת בחשבון ומומלץ להיוועץ באנשי מקצוע לפני כל החלטה.

אנו בחרנו להשקיע בחברת “ברוקרלי” לאחר שעשינו איתם ראיון בקהילה והבנו את המודל לעומק. החלטנו גם לתעד את ההשקעה ולעדכן אותה כאן לטובתכם המתעניינים.

איך מתחילים?

במידה ומעולם לא נגעתם בתחום העסקים בכלל ועסקים דיגיטלים בפרט אנו ממליצים ללמוד את התחום בצורה מקיפה. ניתן לבחור תחום התמחות אחד או כמה וחשוב ביותר להגיע להקמה/ רכישה מוכנים ויודעים לאן אתם נכנסים, ישנם עסקים דיגיטלים מורכבים יותר ומורכבים פחות וכל אחד מהם דורש תחומי ידע שונים. חפשו את מה שמתאים לכם ותתחילו שם. מקסימום תמיד אפשר לדלג לסוג אחר של עסק ולהשתמש בידע שצברתם בתחילת הדרך.

כדי לבצע את ההחלטה האם לקנות או למכור יש מגוון שיקולים שצריך לבצע מראש. להעריך סיכוי מול סיכון, להבין כמה זמן וכסף חוסכת לכם הרכישה והאם אתם בכלל מוכנים לעסק שכזה? לבצע בדיקות נאותות (DD) מקיפות וכן להבין את המודל והתחזית העסקית ולהאמין בהם.

את התשובות לכל השאלות האלו ומדריכים מפורטים נוספים ניתן למצוא כאן בבלוג שלנו וכן בערוץ היוטיוב והקהילות.

במידה והחלטתכם שאתם מעוניינים לרכוש עסק ויש לכם תקציב של מעל 100 אלף ש”ח אנו מזמינים אתכם לעיין במגוון העסקים באתר וליצור איתנו קשר בהקדם לקבלת התאמה עבורכם.

במידה והחלטתם לצאת לדרך לבד ואתם מתלבטים כיצד ללמוד אלו הקורסים המומלצים על ידנו:

איקומרס – דוד פופוביץ, בעלים שותף בסוכנות וזוכה בתואר יזם האיקומרס של ישראל 2021 יצר קורס דיגיטלי מקיף ליצירת עסק איקומרס במחיר מסובסד ( + הנחה בלעדית לקונים דרך האתר). ניתן לראות את כל הפרטים שלו כאן: קורס איקומרס מבית דוד פופוביץ

אתרי לידים מבוססי SEO – תחום מרתק ומדהים, בחרנו לשת”פ זה את אחד המקצוענים הגדולים בישראל, שמוליק (שמול) דורינבאום ולאחר שצפינו בקורס אנו מעידים כי הוא לגמרי יכול להוביל אתכם להיות בעלי נכס דיגיטלי (אחד או כמה) כמעט פסיבי משלכם!

*גם כאן דאגנו לכם להנחה בלעדית.

לפרטים נוספים: הקורס של שמול!

בנוסף, המומחים שלנו עומדים לרשותכם בכל עת עם מגוון שירותי ייעוץ ליווי והערכה, למתחילים ומתקדמים. מכאלו שרק בתחילת דרכם ועד חברות בורסאיות עם תקציבים של מאות מיליונים. אנו יודעים לעזור לכולם.

שיהיה בהצלחה!

מחפשים את הנכס הדיגיטלי
המושלם בשבילכם?

השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם.

אהבתם את הכתבה?
שתפו בקליק
כתבות בנושא
דילוג לתוכן