סיכום שנת קורונה ומגמות לקראת 2021

סיכום שנת הקורונה 2020 ומגמות וטרנדים לשנת 2021
נתחיל מכנות, דוגרי לא ממש רציתי ותכננתי לכתוב את הפוסט הזה. אם יש משהו שהשנה האחרונה לימדה אותנו, זה שיעור בצניעות.

אנחנו לא כאלה ביג שוט, אנחנו לא יודעים הכל והעולם יכול להשתנות לנו מול העיניים בתוך שנייה.

 

בדצמבר 2019 כתבתי את התחזית שלי לשנת 2020 כשרק כמה שבועות לאחר מכן הקורונה הרימה את הראש, וכל מה שכתבתי קיבל משמעות חזקה יותר ואני די בטוח שמי שיישם את מה שכתבתי אז, עבר את תקופת הקורונה בשלום. (לצפייה בפוסט).

 

האמת שלשנת 2021 אין לי הרבה מה לחדש ולכתוב כאן יותר מדי, מי שקורא אותי מ-2017, או צפה בקורס שלי שיצא ב 2017 מבין שכבר 3 שנים אני די חוזר על אותה מנטרה של בניית מותג, הדבר היחיד שאולי השתנה, זה השוק והקהל – הם התבגרו.

 

מה זה אומר התבגרו? אם עד לפני שנה שנתיים יכולנו לתפוס נישה או להמציא משהו חדשני, ולהיות יחידים במשחק, היום המגרש כבר מלא בשחקנים שמתחרים בנו על תשומת הלב של אותו קהל, מה שגורם להתייקרות הפרסום ובהרבה מקרים מוביל לחוסר רווחיות, ואז למי שיש כיס יותר עמוק יש סיכוי להישאר במשחק.

המשמעות היא שאנחנו צריכים לנווט את הדרך שלנו בצורה הרבה יותר יצירתית וחכמה, לגלות את נקודות התורפה של המתחרים שלנו, ולהיות חזקים במקום שהם חלשים, ואז לפמפם את המסר הזה לקהל כל הזמן, במילים אחרות – לייצר לעצמנו בידול.

 

איך הבידול יכול לבוא לידי ביטוי?

נניח ואתם פועלים בנישה סופר תחרותית בתחום הכושר הביתי, הצלחתם לאתר את השחקנים המרכזיים שעושים איקומרס, וגיליתם שהלקוחות שלהם ממש ממורמרים על זמני האספקה ועל כך שאין מענה בשירות הלקוחות.

 

זיהיתם את המוצרים שהקהל אוהב, שיש גם למתחרים שלכם, האפשרות היחידה שלכם למכור את אותם מוצרים תהיה באמצעות בידול של זמני אספקה מהירים ושירות ללא פשרות, כולל זיכוי מלא והחזרות במידה ולקוח לא שבע רצון.

 

דוגמא לבידול נוסף, ראיתם מוצרים מעניינים בשוק אבל הספקים מוכרים אותם ב- B2C במחיר שיהיה לכם קשה להתחרות בו, מה שעושים זה לייצר באנדל/חבילה של מוצרים סביב רעיון מסוים שאנשים יכולים להתחבר אליו, ככה ניתקתם את התפוחים לתפוחים ויצרתם ערך ובידול למותג שלכם.

 

הלוגיסטיקה

2021 תהיה שנה נפלאה למי שיעשה איקומרס בצורה בוגרת ומסודרת, מעולם לא היו ברשותנו יזמי האיקומרס כל כך הרבה כלים וטכנולוגיות חדשות כמו שיש עכשיו, לראייה רק תראו מה קורה עכשיו בישראל עם חברות לוגיסטיקה, איזו קפיצה מטורפת באיכות החברות, בזמני המשלוח המהירים, בפתרונות הלוגיסטיקה. הקורונה עשתה רק טוב לתעשיית המשלוחים בישראל.

 

הפלטפורמרס

הפלטפורמות הגדולות משיקות כל אחת בתורה מגוון כלים שיאפשרו לנו בקרוב להקים מערכי איקומרס על הפלטפורמות עצמן, ואתן כאן קרדיט למשה רדמן שהגה את המינוח ה Platformerce, האיקומרס של הפלטפורמות. (מומלץ לצפות בלייב שעשינו בקהילה לפני שבועיים לצפייה בפוסט).

 

המשמעות היא שמניהול איקומרס צר על אתר אחד, נתחיל לנהל את ערוצי האיקומרס שלנו במגוון ערוצים נוספים, הצקאאוט לא יוגבל רק לאתר שלנו.

 

האינפלואנסרים החדשים
בשנת 2021 האינפלואנסרים החדשים הם מנהלי הקהילות, האינסטגרם נשחק והקהל התבגר גם שם והבין שמוכרים לו מכל הבא ליד.

מנהלי קהילות פייסבוק שבנו את האוטוריטה שלהם בשנים האחרונות, ייהנו מפריחה כלכלית בשנה הקרובה, חברות גדולות ומותגים כבר לוטשים עיניים לכיוון הזה ויש כבר לא מעט הצלחות בתחום (ראו ערך קהילות כמו אבא פגום, מאמאגורו, אמהות מבשלות וכד’).

 

הכוכב העולה בתחום האונליין, השקעות בנכסים דיגיטליים, קניית חנויות איקומרס, יצירת פורטפוליו של נכסים, מסחר באפליקציות… וכו’. מדובר בתחום שלם שעושה עכשיו את צעדיו הראשונים לכיוון המיינסטרים, השקעות בנכסים דיגיטליים מניבים זה אולי הדבר החכם ביותר לעשות היום, ואם אתם נותנים קצת קרדיט ליכולות שלי לזיהוי טרנדים, אז מציע לכם ללמוד את הנושא הזה עוד היום, כי יש לי תחושה חזקה שבסיכום שנה לשנת 2021 ו2022 זה יהיה נושא שיככב בפוסטים המסכמים שלי. (בדיוק כפי שקהילות היה עד עכשיו). יש לנו קהילה עם הרבה ידע בתחום להצטרפות לקהילה.

 

ואני אסכם את הפוסט הזה, עם מה שכתבתי בפוסט האיחול לשנה החדשה. ב-2020 שתלנו וזרענו, חפרנו את היסודות והקמנו את הבסיס היציב. ב-2021 – נקצור את פירות ההשקעה ונוסיף עוד קומות לאימפריית האיקומרס שלנו.

דוד פופוביץ

דוד פופוביץ הוא הבעלים ומנכ"ל משותף של Trust The Brokers והבעלים של קהילת יזמי איקומרס בישראל המובילה את תחום האיקומרס בישראל. דוד מוכר כאחד מיזמי האיקומרס המובילים בארץ ומוכר גם בזירה הבינלאומית, עשה אקזיט על מותג האיקומרס הידוע שלו בנישה של הזאבים ומייעץ לעסקים שרוצים לבנות את המותג שלהם אונליין בצורה הנכונה, בין אם בארץ או בחו”ל.

מחפשים את הנכס הדיגיטלי
המושלם בשבילכם?

השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם.

אהבתם את הכתבה?
שתפו בקליק
כתבות בנושא
דילוג לתוכן