איך מכרנו חנות באמזון ב – 217,555 דולר 💵- בפליפה (Flippa)

הפוסט הבא נכתב מהיכרות של 7 שנים עם פליפה (Flippa.com) , שהיא בעצם המרקטפלייס הכי גדול בעולם לנכסים דיגיטליים ,ונכתב בעקבות אחת המכירות היותר גדולות שלנו(!!) שאת הקונה בעצם מצאנו דרכם.

בהמשך אתם תראו את העמלה המטורפת שהם קיבלו רק מזה שהקונה הגיע דרכם!!

אבל לפני זה, איך קרה שאנחנו בכלל מוכרים ב Flippa.com ? ואיך הגענו למצב שלפני יומיים קיבלנו הצעה מהבעלים של החברה להיות בעצם סוג של Flippa Israel , ואמרנו לו לא!?

יותר מזה , אמרנו לו שמה שהוא רוצה לעשות פחות ישים אבל יש לנו רעיון אחר לגמריי ועל זה תשמעו בהמשך ..עכשיו נחזור למה שבעצם הפוסט עצמו עוסק – נתינת מידע כמה שיותר אמיתי וחם על מכירת נכסים דיגיטליים.

 

נתחיל מהסוף …

המכירה בפליפה
המכירה בפליפה

 

כיום, אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם פליפה כאשר יש לנו חשבון ברוקר אצלם שזוכה לחשיפה מוגברת ,ששם בעצם מעלים נכסים של מעל ל-$100000 ומעלה!

אנחנו כמובן לא משלמים על זה וגם זוכים לחשיפה מטורפת (שלאחרים הייתה עולה מאות דולרים !!) ללא עלות כלל , ולכן ,מי שעובד מולנו עם נכסים בין לאומיים ,יזכה  לעלות לפליפה ויקבל חשיפה לקהל מטורף של 3 מיליון מנויים לניוזילייטור שלהם + ליווי מלא שלנו בתור ברוקר

וכמה יעלה לכם התענוג הזה?  $0 !! העמלה שלנו בעצם היא רק מהמכירה כאשר אחוז העמלה לנכס עד מיליון דולר עומד על -15% , נכס מעל מיליון דולר -10% ו ,כמובן בנכסים מאוד יקרים יש מקום במשא ומתן.

אני אישית מכיר את פליפה שנים ארוכות ..בעבר הייתי מוכר וקונה שם אפליקציות ,ועם הזמן הפרופיל שלי (שנחסם עוד מעט תבינו למה) הפך ל Top Seller וכל זה היה לפני 3-4 שנים.

לפני כחצי שנה קיבלתי לאותו החשבון הודעה כי הוא נחסם בעקבות חוב של $50 שפשוט התפספס כיוון שעבדתי עם הפלטפורמה הלא נכונה.

בפליפה ,אחרי שאתה מוכר הכסף עובר למוכר וזה יכול להתבצע עם פייפאל או Escrow.com*

*כמה מילים על Escrow  -זו בעצם פלטפורמה שמתפקדת כסוג של חשבון נאמנות ,שלשם הכסף מופקד ומשוחרר בעסקה רק ברגע שיש אישור של המשלם .

אנחנו באופן קצת מוזר או שלא (כי תמיד בעסקאות הגדולות היו 2 צדדים ישראליים עד כה) ,לא השתמשנו בעצמינו אך עכשיו בהמלצה של Flippa נעשה זאת.

escrow

מה בעצם אפשר לקנות ב Flippa ?

כאשר אני התחלתי להשתמש בפליפה לפני כ-7 שנים ,מה שהיה אפשר לקנות דרכם היה אפליקציות , אתרים , דומיינים וזהו . היום בפליפה יש את אותן הקטגריות על פניו ,רק שעכשיו הכל הפך להרבה יותר גדול , ולאחר בדיקה מקיפה ואישית נראה כי הכסף הגדול העיקרי נמצא בחנויות אמזון FBA .

נכון לכרגע, ישנן שתי אופציות רכישה :

1-מכרז ,שבעצם ההצעה הכי גבוהה זוכה

2-מחיר Buy Now שיש אותו בליסטינג רגיל וגם בתוך מכרז

אני אישית מציע למי שבתחילת הדרך ,להתנסות ולקנות אתרים /אפליקציות בכמה מאות דולרים (לא יותר) , רק שימו לב כי תמיד יש מצב שתפלו לעוקץ קטן (ובעקבות זאתההמלצה היא להישאר בסכומים האלו לצורך התחלה ), וזאת למרות שפליפה נותנים לחבר את האנליטיקס  * אני בעצמי מכיר שיטות לזייף את המספרים אז בטח מי שרוצה לעקוץ יידע*..נגיד , אתרים שנראים לכם טוב מידי ומשהו לא מסתדר בכמות התנועה עם המילות מפתח ודירוגים זה Scam לא אולי -אלא בטוח!(ראו מטה,שם מפורט קצת יותר בנוגע לעוקץ)

בלינק הבא יש סדרה של 8 פרקים שעשיתי עם שמוליק דורינבאום (שמול) על קניית אתרים ובנוסף גם פרק על אפליקציות בפליפה ,שם יש אלפי צפיות לסדרה והיא כרגע בחינם ברשת בלינק הזה  בנוסף, שמול בעצמו עשה סרטון איך הוא קנה אתר בפליפה ושילש שם את הסכום תוך חודשיים ,פשוט רק משינוי של המוניטיזציה- תוכלו לראות בלינק הזה .

 

ממה צריך להזהר בפליפה ואיך מזהים מישהו שהוא Scammer ?

כאן ארחיב ממה צריך להזהר בפליפה / בכל עסקה שאתם עושים שהיא ללא ברוקר שמעורב בתמונה /ברוקר שאתם לא מכירים .

יש המון שיטות לזייף נתונים באנליטיקה באפליקציות, לדוגמא: מספיק ששמים כמה אפליקציות על אותו ID וזה יצבור כסף ביחד (כן ,ממש פשוט) ו- כנ”ל לגביי אנליטיקה, אנחנו ממש עכשיו עושים את זה כדי להתקבל לאיזה חברת פרסום חיצונית וזה עובד מדהים .דבר נוסף ,לעולם אל תקנו אתר המראה קפיצות קיצוניות ברווחים שלו מבלי שיש הסבר לכך.

לגבי אתרים , אתרים שהם יציבים עם מגמת עלייה קטנה הם הדברים הכי טובים שקיימים .תקנו אתר בתחום שאתם מבינים בו דבר או שתיים וככה יהיה לכם יותר קל לשפר דברים מאשר תחום שאין לכם מושג (למרות שזה ניתן ללמידה ,אבל עדיין משתלם יותר ללכת לתחום מוכר).במידה ואתם שואלים שאלות לגבי אתרים בסכומים גבוהים ומקבלים תשובות מתחמקות, יש להיזהר ! אני במקרה הזה, אומר מניסיוני האישי, כל התחום של נכסים דיגיטליים מלא בנוכלים שפשוט יודעים להטעות ול”צוד” אנשים חדשים בתחום.

לצורך העניין , קנייה בסכומים קטנים תחילה מורידה את הסיכון ואז עם הזמן אפשר להתקדם ולהגדיל סכומים .בהמשך כאשר מדובר בסכומים גבוהים , מומלץ לשכור לעזרה איש מקצוע שילווה אתכם בכל התהליך ויוודא הכל. לסיום ,אם אתם רואים מישהו שמוכר המון פעמים דבר זהה, הוא עושה שכפולים למשהו קיים וזה לא תמיד רע כי לרוב אתם תקבלו אחלה בסיס לעשות את הניסויים שלכם.

איך מוכרים אתר בפליפה ? (כולל טיפים)

האמת, שלי באופן אישי יצא למכור ולקנות עשרות אפליקציות ,אבל לפי ראותי במכירת הנכסים שלנו בסוכנות, התהליך הוא מאוד דומה ולוקח כמה דקות במידה ומתופעל מהר . אך למי שרוצה לעשות ליסטינג איכותי יכול לקחת גם כמה שעות!

אתן כמה טיפים ששווים זהב ופשוט יעלו לכם את המחיר שתקבלו בסופו של דבר ..אם תסתכלו קודם כל באתר של פליפה אתם תראו שהם הוסיפו אופציה של מכפילים,אז קחו בחשבון שאם המכפיל שלהם לא רלוונטי לממוצע הסיכוי שלכם לקבל פניות הרבה יותר קטן .מכפיל עד 4 שנים הוא הגיוני בצורה כלשהי אבל אתם תראו מכפילים של שנה וחצי ואפילו קצת פחות באתר , מי שנותן מכפיל כזה יש לזה סיבה כדי לבדוק אותה.

טיפ זהב לתיאור – הוא לרשום בהתחלה תשובות לשאלות שאתם הייתם שואלים ! דבר ראשון אם הייתם קוראים את התיאור ,מה הייתה תגובתכם ? צריך להרוג את ההתנגדויות הראשונות על ידי הצפה שלהם כבר בהתחלה ואז כל תהליך המכירה יהיה הרבה יותר פשוט  וכמות הפניות תעלה משמעותית. מעורבות בתגובות במהלך המכירה היא מאוד חשובה וצריך לזכור שכל תשובה שתספקו תהיה מוצגת לעיני אנשים רבים ולכן,עדיף לספק תשובות ישירות ביותר ולא מתחמקות וכך בעצם אוטומטית רמת האמינות שלכם עולה.

חייבים לזכור , אמנם יש את הצד שקונה אבל הוא לא מכיר אתכם בכלל , ולכן לא לצפות שישר ישפכו אליכם כסף .במידה ותצליחו להגיע לשיחה עם קונה איכותי ותענו לו על כל שאלותיו וכך התמונה תהיה ברורה יותר ברורה בעיניו ,אז תהיה עסקה וזוישאר רק עניין המחיר . תזכרו שגם הוא רוצה לעשות עסקה והוא בעצם זה שפנה לפרסום שלכם, והוא מחפש אדם אמין כמוכם. מומלץ להשתמש בשירות Escrow (מפורט למעלה)במיוחד בסכומים שהם מעל 5000 $(המחירים למעלה). אתם יכולים לציין את זה במכירה שלכם כבר בהתחלה.

במידה וזה לא מכרז שיש עליו כבר bids , אתם יכולים לעדכן כל דבר בתיאור ,אבל לשים לב לגביי ה Bidding .אני בזמנו אפילו ניסיתי להתחכם ולהקפיץ את ה bids בצורה מלאכותית מה שנקרא Shill Bidding .פליפה עולים על זה ממש מהר , וחבל כי החשבון שלכם ינעל!

תהיו מסודרים ככל האפשר עם טבלת Pַַ&L (רווח והפסד שאותה יכולים גם להוריד פה) וככה כל המכירה תלך יותר מהר , קחו בחשבון שהקונה במיוחד בסכומים גבוהים יחפש סיבות להוריד מחיר , זה מאוד דומה למשא ומתן על רכב או על דירה , וזה בסדר ,ולכן מראש אנחנו לרוב מבקשים מחיר יותר גבוה מהמינימום שהלקוח יסכים לקבל.

לסיכום מוכרים וקונים בפליפה (Flippa).

אין ספק שפליפה נראית כמו חנות צעצועים ענקית ליזמים שמחפשים מציאות , אבל כמו כל דבר זה מקצוע .כמו שאני אדע לזהות אפליקציות טובות יותר או פחות , כך שמול יתנהל לגביי אתרים , ולכן בסכומים גבוהים שווה לקחת איש מקצוע לעניין!

יותר מזה, אין מתנות חינם , אף אחד לא מוכר את האתר שלו במחיר נמוך .יש אמנם טווחים, אבל מה שנמכר במחיר נמוך שווה בהתאם . הדבר המבאס ביותר, שאתם תקנו משהו שווה במחיר גבוה מאוד וזו תהיה עקיצה, וזה לגמריי יכול לקרות לצעירים . אני עוד זוכר בחור שאני לימדתי אותו אפליקציות ונהפך לאחד הנוכלים הכי גדולים בפליפה !! למרות המערכת Reviews שלהם ,הוא הצליח פשוט למכור בכמויות אפליקציות שהוא היה מריץ בהם פרסום ממומן ,מגיע לרווחים גבוהים בכמה חודשים ומוכר … כנראה הוא היה ממשיך את הפרסום עד שהיה מקבל review טוב .פליפה איכשהו שיתפו עם העניין פעולה, אבל בהמשך אחת הקולגות שלי סיפר לי שעכשיו תובעים אותו על הונאה.

מוזמנים קודם כל להכנס לפליפה  ולהתחיל להתנסות בלקנות או למכור .במידה ויש לכם נכסים בשווי שלדעתכם יתומחר למעל 100,000 ש”ח ,אתם יכולים לעשות זאת דרכנו ותרוויחו חשיפה מטורפת מבלי לשלם עליה !!למתעניינים , יכולים להשאיר פרטים להערכת שווי

טוליק .

כתבה נוספת מעולה על מכירת חנויות אמזון מעת עומר סידי הברוקר הראשי שלנו – לינק לכתבה 

דוד פופוביץ

דוד פופוביץ הוא הבעלים ומנכ"ל משותף של Trust The Brokers והבעלים של קהילת יזמי איקומרס בישראל המובילה את תחום האיקומרס בישראל. דוד מוכר כאחד מיזמי האיקומרס המובילים בארץ ומוכר גם בזירה הבינלאומית, עשה אקזיט על מותג האיקומרס הידוע שלו בנישה של הזאבים ומייעץ לעסקים שרוצים לבנות את המותג שלהם אונליין בצורה הנכונה, בין אם בארץ או בחו”ל.

מחפשים את הנכס הדיגיטלי
המושלם בשבילכם?

השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם.

אהבתם את הכתבה?
שתפו בקליק
כתבות בנושא
דילוג לתוכן